donderdag 8 mei 2014

Geef een geplant zaadje cadeau - DIY

Een origineel idee om zaadjes cadeau te doen. Bijv. voor moederdag! 
Gevonden via Pinterest. Samen met mijn zoon heb ik deze gemaakt voor mijn zus en mijn moeder. Wij deden er sla zaadjes in. Hier in de foto zijn ze net geplant. Ze kwamen al na 4 dagen op. Dat staat extra gezellig!

Tip: Ook erg leuk om te doen tijdens zondagschool of kindernevendienst als je het hebt over groeien in geloof of groeien als christen of over de schepping bijvoorbeeld.





Wat je kunt doen
Eerst hebben we de eierdoos geverfd in vrolijke lente kleuren.
Daarna hebben we voorzichtig met een lepeltje aarde in de lege (schoongespoelde) eierschalen gedaan.
Je zou ook een trechter kunnen gebruiken. 
Daarna hebben we een paar zaadjes (je weet immers nooit of een zaadje opkomt en zo weet je zeker dat minstens eentjes zal groeien) in de aarde gestopt.
Tot slot water geven (maar niet teveel).


Het resultaat
Mijn zus en moeder vonden het erg leuk staan. Wel moesten de zaadjes redelijk gauw verplant worden anders gingen ze dood.


Het 'spookje'
Deze poppetjes heb ik verzonnen voor mijn zoon's 6e verjaardag (Spook thema), maar ik vind ze ontzettend schattig. We hadden 2 zakdoekjes gebruikt om onze kwasten op te leggen en handen mee droog te vegen en toen ik die gekleurde doekjes zag liggen dacht ik daar wel wat mee te kunnen.

Maak een klein propje papier.
Doe die in het midden van je zakdoekje en vouw om het propje. Dit is het hoofd.
Wikkel wat garen om het nekje om het op zijn plek te houden.
Teken met een permanent marker 2 ogen en een glimlach.
Et voila - je hebt een heel schattig poppetje erbij.

En op het hartje kun je nog wat aardigs schrijven *smile*.

Wat voor lente cadeaus geef jij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten